en helg i paris

I fredags satte jag mig på planet för att åka till Paris som ni ju vet. Var trött från gårdagen, somnade på två röda och vaknade när öronen började spränga påväg ner. Så fungerar det alltid för mig när jag flyger, himla praktiskt.
Här följer helgens händelser i någon slags punktform med oklart tempus (som verkar ha blivit något av den här hörnans signum) och med en våldsam variation vad gäller bildkvallen:

-Första dagen gick jag, Aksel och Sofie (som Aksel bor med) från deras hem i Marais upp till Montmartre. Vi tog vägen via kanalen som var GRÖN och så jävla fin dog. Berättade anekdoter för varandra om ställena vi passerade, till exempel så berättade Aksel om när han var ute och joggade i januari och råkade missa kanten och föll i kanalen och flämtade som en panikslagen hund och jag berättade om när jag och Alice blev rånade och jag skrek som en gris påväg till slakt. En slags parisisk djurpark 



-På vägen ville jag visa dem Centquatre, som är ett stort kulturcentrum vid Stalingrad, precis där jag bodde förra året. Där inne har de utställningar, restauranger och en vintagebutik, och ett gigantiskt stengolv där folk utövar akrobatik, dansar, spelar basket, målar osv överallt. Liksom en stor allmän replokal/ateljé kan man säga. Ett mycket hett tips om ni ska till parre. 

-Så har de en fotoautomat också. 

-Hur kan näsor bli så röda trots att det är svartvitt?

-En douchig pose på en högst o-douchig kille 

-Det regnade nästan hela helgen men det gjorde inte så himlans mycket.

-Drack obligatoriskt kaffe på Kooka Boora vid Pigalle. Ett sånt där förrädiskt ställe som man när man hittar ba OH MY GOD vilken liten genuin oas, här ska jag sitta och vara cool, och så visar det sig att 1% av gästerna inte talar svenska. Men gillar det ändå, det var mitt tryggaste när jag bodde där. 
 
-Har druckit GT's och ätit klubbor i en gigantisk våning med böcker överallt och stora oljemålningar på väggarna tillsammans med ett litet gäng, för att sen skriksjunga och dansa till hits med öppna fönster. 

-Kedjerökt cigaretter och kedjedruckit öl och skrattat oss dubbelvikta över klockans makt i samhället och huruvida skelett kan ha sex eller inte tills vi blev ivägkörda av personalen.
 
 
-Jammat för att sen kollapsa på gatan i regnet

-Promenerat i kvällssol i Tuilerierna, suttit på en bänk i flera timmar och pratat om viktiga grejer <--- mvh poppig bloggare 2009

-Och jag är så jävla olyckligt kär i den här staden. Vill bara vara kvar men känner mig inte helt välkommen, för att människorna jag umgåtts med här inte längre är kvar och för att jag tappat språket så mycket och för att det är så många miljoner människor som också har den som sin stad. Detta är mycket larvigt men det gör ONT på riktigt. Speciellt när det är såhär vackert. 

-Gått på Breakbot! Så nice! Dödsdansade till klockan forever. 

-Druckit öl med ett stort svenskt gäng på Le Kitsch, lyssnat på somligas Moderat-hat. Kul kuriosa: jag var med i MUF från att jag var 13 tills typ igår. Nej men, tills alldeles för nyligen för jag visste inte hur jag skulle gå ur. Satans 
 
-Varit slitna 

-Gått på vintagemarknad och sett den finaste jackan jag någonsin sett men köpte den inte?? Note to self: köp allt du vill ha, du ångrar dig dödens mkt annars. Enda hinder: minus 12000 på kontot
 
 
-Ätit frukost vid kanalen till tonerna av Alex och Sigge 

-Gått på salong och fått naglarna fixade 

-Tagit en runda på Comptoir bara för att man måste. Kan vara det mest instagrammade stället i parre 

-Ätit pizza i solnedgången vid Pont Neuf och känt oss rätt nöjda med livet. 

-Hängt på Minnas restaurang i Marais, blivit bjudna på vin, skrattat oss dubbelvikta igen och varit socialt inkapabla.


-Ja, ungefär så. Här får ni en bild på när det är sol och jag njuter satan ur mig själv. Nu är jag hemma igen vilket i ärlighetens namn känns superdeppigt, men SHIT vad Stockholm är fint nu. Får bara försöka fatta och agera. Puss hörrni, vi hörs snart. 
/Johanna 
Allmänt | |
#1 - - ISA:

alltså guuud vilken helg! så mycket bra!! minus regn dårååå :(

#2 - - Tilde:

Har också bott i Paris tidigare så förstår precis hatkärleken! Men superfint inlägg!!

Upp
img{ border: 0px; }