weekend

Gänget! Glad kvinnodag i efterskott på er. Fortsätt rocka på ba!! 
Jag åkte tåg och firade mina vänner, min mamma, min mormor och min syster genom att skåla med mig själv i kaffe och snusa extra mycket i deras ära.
Jag har piercat mig, så känner mig från och med nu alltid coolast i världen.
 
I onsdags var det också Cosmo-onsdag på La Fontaine, ehm ja. Det gick precis som det alltid går. 
 
På torsdagen satte sig två bakfulla idioter på tåget mot Gbg, men de hade i alla fall ordnat med redig matsäck.
 
När vi kom fram till Judiths gula villa hängde vi i köket i flera timmar med hennes vänner och mamma. Dagen därpå visade hon mig runt i stan, här är hon i sitt natural habitat<3
 
På fredagsafton var det dags för.... Ellens försenade födelsedagsfest!!!!! Hon fick ett citronträd, och så hade vi finaste förfesten och kväll när vi dansade vidare på Taket tills klockan blev mycket och så åt vi helt plötsligt toast i köket igen. 
 
Mmmm.
 
På lördagen åkte jag hem till min barndsomsvän Henriette, vi satt i soffan i jättemånga timmar och pratade om allt som sträcker sig från Duvbo tills nu och så vidare. På söndagen åt jag frukost med en annan vän innan jag satte mig på tåget mot Åboulevard igen och såg de sista avsnitten av House of Cards (nu då??).
 
Köpenhamn är VÅRIGT. Det är VÅR här. Jag cyklar till skolan i min VÅRjacka och vi sitter på terassen i ca 0 kläder. Det är nu livet början! Igen! /Alice
Alice | |
#1 - - m:

alltså hej!! älskar er blogg och tänkte bara fråga lite - hur hittar en jobb i köpenhamn? vad kan en läsa för utbildningar? er verkar asnajs. älskar staden så himla himla mycket och hade gärna velat flytta dit efter studenten (måste bara hitta en partner in crime att göra det med/gå på konserter med). har ni skrivit om detta innan eller har jag helt missat det? ändå tack kram!

Svar: HEJ GULLIGA! Jag svarar på detta, eftersom jag har gjort jobbgrejen. Jag kollade på olika klädbutikers hemsidor, såg att Monki sökte personal, skickade in CV, gick på intervju och sen var det klart! Ungefär som det går till i Sverige dvs. Det är verkligen inte så himla krångligt att skaffa jobb om man har tillräckligt mycket panik, det löser sig. Du kan ge ut CV på svenska till och med, men skulle nog rekommendera att gå skola först så att du kan prata lite danska. Fast vafan sånt där löser man ju annars också. Gå runt med CVn! Var glad och trevlig samt ljug lite lagom! Här har vi skrivit om vår skola: http://highlysensitivepersons.blogg.se/2014/november/vad-vi-gor-i-kph-2.html. PUSS!
None None

Upp
img{ border: 0px; }