midsommar i köpenhamn

Vi har på skämt varit borta härifrån ett tag som ni kanske märkt eller inte märkt. Det har vi i alla fall. Skojsigt! Men nu är skämtandet över och vi är tillbaka föralltid eller för en kort tid, svårt att säga.
Hej! Det blir jag, Johanna, som får prutta ur mig detta halvskamsna svansen mellan bena-inlägg. Tänkte berätta om vår midsommarhelg som var helt ok gånger 1000. Häng på va. 

Den här bilden kanske inte ser så skojig ut, men historian bakom och runtom är desto roligare. I torsdags satte jag nämligen väckarklockan på 03.32 för att i panik åka från min grotta i amazonas till centralen och sätta mig på tåget till KÖPENHAMN!!!! Drömmarnas fucking stad. Judith hoppa på i Malmö och sen var allt igångsatt, vi rullade in på Huvudbanegården, fick juice och en himla massa kramar hos Magda i Torvehallarna, åt brunch på Kalaset där MARKUS jobbar <333 Har saknat honom som om jag tappat min vänstra hand så det var väldigt fint. När vi gick in för att attackera honom i köket där han jobbar sa han "JAG ÄR SÅ STRESSAD MEN MITT HJÄRTA BRINNER AV GLÄDJE" och där har ni honom i ett nötskal. När vi kom hem till honom somnade vi brutales i en hög. 

Markus bor med tre norska guttar och jäntor på Österbro. De var i Oslo på konstfestival så vi hade deras asfina och smådekadenta lägga för oss själva. Kolla ba köket. Där händer det grejer kan jag tala om.... 
 
....som typ detta, när Marko ba "jag har verkligen ingenting hemma men jag försöker svänga ihop något", så blinkar man tre gånger och in kommer den godaste fisksoppan i världen? Jävla queen asså

Såhär glada var vi över att se varandra efter 3,5 månader isär

På kvällen drack vi bärka med gamla Borups-kömpisar på Blågårdsgade, blev myslulliga och myspromenerade hem. När vi vaknade upp nästa morgon hade Markus uppgraderats till en rufsig modell-shejk. Det var midsommar och vi hade storslagna planer. 

Plan 1 som också var den viktigaste planen: Alice kom på plats! Hon är så bizniz och jobbade in i det sista. Fira: öl vid Torvehallarna. 

Plan 2: Köpa grönsker till lunchen

Plan 3: Kramas samt köpa rekvisita som till exempel presentpapper med printat gräs som skulle få agera bordsduk. 

Så vandrade vi runt en stund i Kongens have, plockade ett oanständigt stort fång blommor och vandrade hem igen.  
 
Så pyntade vi vardagsrummet från topp till tå med allt i blomväg vi kunde komma på 
 
Popped that flask 

Klädde oss i likadana klänningar (detta gjorde oss oerhört obekväma under den första timmen, vi satt på rad i fönstret och ba hehe swedish traditions hehe helan går och var bara allmänt trean på lågstadiet i våra utstyrslar, sen gick det över) 

Kolla gullig min bästis är <3 

Och kolla midsomrig feeling ändå! 

Ja och sen rullade folk in, Markus hade såklart gjort mat värdig Carl-Philip och Sofia, och vi fjantade på med lekar och snapsvisor och våra danska vänner fattade nada men var glada över mat och alkohol :P
 
Sen hände det roligaste på hela kvällen!!!!! Jag blev full, tog Alices mobil, gick in på toaletten och tog kanske tio såna här selfies!!! VEM ÄR DEN MÄNNISKAN OCH VAR ÄR HENS SJÄLVDISTANS?? Vet inte om det framgår i bilden för den som inte känner mig, men vi har skrattat oss till sexpack åt den. Så jävla sjukt, jag var liksom verkligen seriös? Och detta är inte första gången heller 

Efter en stund smet vi iväg för att åka till Borups där de hade avslutningsföreställningar. Så pepp på att träffa alla gamlisar 

Och så sjukt att vara tillbaka i den här salen där vi suttit och svettats över oskrivna låtar oräkneliga gånger. 

Efter kramar och pussar och en och annan bärkon gick vi till Köttbyn. Det blir så, man hamnar där. 

Och hade världens kväll. 

Det mesta partydjuret av oss host gick vidare medan Markus cyklade hem, och jag och Judikus promenerade längs sjöarna i gryning och det var rätt så gråtigt vackert. 

Lördag! Och sol! Dvs falafel vid sjöarna, spana på människor, bestämma att vi måste flytta tillbaka snart. 

Fina fina person. 

Sen fick dessa lite smått världsfrånvridna människor för sig att det var tillräckligt varmt för att bada. Det var det absolut inte, men vi gick ändå med på att gå en helvetiskt lång promenad för att de skulle få doppa sig. Love them och promenaden var värd för de är så vackra nakna 

Väl hemma igen "svängde Markus ihop något". Vi bara mmm:ade hela middan 

Här ser vi sega ut men

på't igen. Tills vi hamnade i mördarbyn igen och dansade tills vi inte kunde stå nåt mer

Så var det söndag och dags att säga hejdå efter den finaste helgen på länge. Vi har skrattat så mycket och pratat så bra och sörjer att de inte bor med oss föralltid. Men så ses vi om drygt en månad på Way out west i alla fall!!! 
Det här blev ett spretigt och megabajsnödigt inlägg vilket nog tyder på att vi borde kika in här lite oftare. Will do. 

Förresten! Ni är flera stycken som har frågat om bostad i Kph. Vi hetsade ihjäl oss innan vi åkte men det slutade med att vi åkte dit helt utan boende. I två veckor fick vi bo några nätter här och några nätter där, och sen hade vi vår lägenhet. Fick den genom en facebook-annons från någon av bostadssidorna, och tror att det är bästa sättet. Vet inte på rak arm vad de heter, men sök runt lite så hittar ni. Var ihärdiga som fan när ni är där bara, det löser sig. Om ni inte har fått bostad än och är megastressade skulle jag säga: njut av semester nu och fixa på plats. Skolan hjälpte t.ex några som fick bo på en teater under hela hösten. Inte fy skam. Allt löser sig och det är ju en fet grej att flytta till en ny stad med bara en resväska och öppet sinne :----D
PUSS! /Johanna 
 
Allmänt | |
#1 - - Flora:

ÄLSKAR DET HÄR INLäGGET! Kan du sluta ursäkta dig så mkt??? Det är briljant!!!! och den där selfien alltså skrattade rakt ut på caféet där jag sitter. <3

#2 - - Anonym:

Ditt/era liv är seriöst lifegoals. Har rvå år kvar av gymnasiet men efter det så ska jag leva ut precis som ni. Ni är så fruktansvärt fina och braiga och jagvhållet med ovanstående om att ni ska slita ursäkta er!!!

#3 - - E:

Varje gång jag ser att ni har uppdaterat er blogg blir jag gla! Så bra. Så rolig. Så mysig.
Har även lyssnat på er podcast idag! Hallå, kan ni inte börja med det igen?!!??

Svar: <3 MEN! Vi blir glad av att du finns här. En ny podd utlovas!
None None

Upp
img{ border: 0px; }