när det egentligen bara var lagen om jämvikt

på alla hjärtansdag firade vi St.Patricksday i förväg
 
men när vi skriker
som när jag skrek, ditt namn, utanför ditt fönster, med en röst jag kanske överskattat, för den svek mig
ditt namn i jag vet inte hur många decibel
 
borttappad i några timmar men återfinns i den mest osmickrande av vinklar
 
du sa att det gjorde dig glad att se mig ledsen
sadist, sa jag
när det egentligen bara var karma och lagen om jämvikt
 
ditt inre lugn av transcendental meditation blev min panikångest 
dina panikångest svettningar blev mitt inre lugn
vårt kretslopp
 
den enes nackspärr är den andres erkännande 
den enes kaskadspya är den andres upprättelse
 
 

jag tog det på för stort allvar när du sa att jag var den du ville skulle föda dina barn
berättade aldrig för dig att jag redan hade detaljplanen på vårt gemensamma liv
 
i vår skärgård simmar ubåtarna omkring i stimm och luften på vår bakgård har fört med sig ebolan
mellan fyra väggar är elementen alltid avstängda
 
när det blivit permafrost här inne låtsassover du vidare och jag fortsätter att skrika på fel frekvens,
det hela är lönlöst
 
 
 
 
 
dumma killar
 
Alice | |
#1 - - petronella :

hjäääälp så fint

Upp
img{ border: 0px; }