hej från sängen

De senaste dagarna har jag varit så himla deppig. En kombination av pms, rastlöshet och förvirring som liksom kryper inåt till implosionstillstånd i stället för att explodera och bli något rationellt konkret. Bråkar med mamma tills vi står och gråter och skriker båda två, beter mig pubertalt och otacksamt. Skriver långa sentimentala texter om söndagskvällar i en inrökt lägenhet i Vanløse. Ligger raklång i sängen, förmår mig inte att gå upp, har ont i halsen, får inget gjort. Ungefär så. Livet är fanimej pissigt ibland.

Har i alla fall haft tid att rensa i mitt rum som snart kommer bli någon annans :'((( (VAR kommer denna sentimentalitet ifrån? Brukar vara noga med att stänga kapitel helt osnyftigt men att säga hejdå till det här huset känns PISSIGT) 
Inredningstips nr 1: skaffa pojkvän som är duktig på att måla, få honom att göra en tavla, gör slut, behåll tavlan. Ska leva efter detta råd hela mitt liv. Undrar hur många tavlor det blir. 

Inredningstips nr 2: Gå ut och jogga, hitta den perfekta pinnen i ett dike, inse att det är ett litet träd som sitter fast, sparka, dra, vänd, förbanna, stå blixtstilla och vissla när förbipasserande saktar inte för att kolla vad du håller på med, bryt av, säg förlåt till Moder Jord, spring hem med pinnen som en stridspåle i högsta hugg. Dela en gammal båttamp på två, knyt i varsin ände, leta upp ett par takbjälkar och tada! En klädhängare! Är faktiskt pinsamt nöjd med denna. Tack Pinterest, du är mig en evig vän

Klättrade upp i taket för att få denna bild på los klädstångos (är los plural kanske?) samt KOSSAN! Alkon var så snäll som släppte den vid vår separation <3 

Här är min säng! 95% av mina vänner har nu egen lägenhet och de flesta bor ihop med sin kärlekspartner. Själv sover jag ihop med Leo och Bamse hemma hos mamma. Kan verka lite deppigt, men tänker att min åldersförskjutning kommer vara till min fördel när jag kommer upp i åren på riktigt. Ser framför mig kvällstidningsrubrikerna: "HÄR VINNER 150-ÅRINGEN VASALOPPET". Vem klagar då.
 
Det har faktiskt sina fördelar att bo hemma. Till exempel det här fönstret som har ett tak utanför sig att man kan sitta i det utan att ramla ner, sola och spana på båtar som åker förbi.

Få fräknar och sträckläsa Birgitta Stenberg och dyka in i hennes värld i stället för den här. Vilken fantastisk person alltså. 
Andra saker jag gör för att bli frisk är att 
käka mackor
kolla på intervjuer på Sverrir Gudnason och Simon J Berger och DÖ av sorg över att de inte är gifta med mig
spela India.Arie-låtar på pianot och låtsas att jag är henne 
Saker som jag tycker att folk i min närhet borde göra för mig 
komma hit med choklad
 
Hejdå från en ambivalent och snorig person. Hoppas ni får en fin helg. 
/Johanna 
Allmänt | |
#1 - - sonja:

tycker så mycket om er blogg. bor i köpenhamn och tyckte det var fint att läsa om ert liv där men nu när ni flyttat märker jag att det inte alls handlar om det - gillar e r helt enkelt. tack!

Svar: åh, vi gillar dig också <3 tack för att du läser!
None None

#2 - - saga:

Kanske en liten tröst att er blogg är den enda som inte ger mig ångest för att ni skriver om ångest och inte försöker påskina att era liv är perfekta. Tycker om den väldigt mycket.

#3 - - ISA:

blä på att va sjuk (krya på dig osv) men alltså ert hem <3 och utsikten <3

#4 - - elise:

älskar er blogg! så mycket verklighet <3

#5 - - ellen:

jag tror stenhårt på vasaloppet! du äger!
(miss u)

Upp
img{ border: 0px; }