fredagslista

1. Var är din mobiltelefon?
På ångest-nära avstånd för det mesta. 

2. Var är din andra hälft?
Hon sitter i sin säng på andra sidan klädstången. Hon är trött för jag väckte henne just. 

3. Ditt hår?
Är just nu blött efter dusch och välbehövd hårtvätt. Annars är det långt, blont och med en utväxt a.k.a landningsbana uppe på skalleknoppen.

4. Ditt humör?
Vaknade på så HIMLA bra humör! Mår bra! 

5. Din dagsplan?
Det är sista dagen i skolan idag så vi ska ha slutkonserter/utställningar/uppvisningar, så kallat House of performance. KUL! Men stressigt och lite sorgligt för sen är detta roliga lilla liv över för mig. 

6. Det bästa du vet?
I livet? Att det är så oförutsägbart och att det kan hända så jävla knäppa grejor. Ja det bästa jag vet är kanske känslan av knäpphet. Mycket luddigt svar men tror inte jag är kapabel till att utveckla såhär tidigt på morgonen. 

7. Din dröm i natt?
Minns inte FAN. Sov så djupt. 

8. Ditt livsmål?
Vara nöjd när jag dör! 

9. Rummet du är i?
Är det som är min och Alices lägenhet. Hon som hyrde ut den till oss påstår att den är 40kvm men det är bullshit, skulle tippa på högst 30. Vi kallar den HSP-hörnan för att dessa 30kvm inrymmer 100% känslostorm varje dag. När vi kom hit första gången var det bara ångest för det är verkligen en standard studentlägenhet utan någon som helst charm men vi har gjort den så mysig att nu känns det som att den tar hand om oss. 

10. Din hobby?
Musik? Haha. Hobby. Tänker på typ rundpingis när jag hör det ordet eller frimärkssamling. Eller förresten! En äkta hobby: 

Jag gör alltid såna hära stolar när någon druckit bubbel! Så kan man låtsas att de är i verklig storlek och göra små världar åt dom. Jag vet lite töntigt men ack så kul
 

11. Din skräck?
Trafik. 

12. Var vill du vara om sex år?
I Stockholm kanske. Känns det som just nu. Jag vill inte bestämma så mycket, det kommer ändå inte bli som man tänker sig. Jag är 26 då. Kanske har barn? Kanske har en bar på Madagaskar? Jag är fortfarande så ung då att det inte spelar så himla stor roll, jag har tid att ändra på mig därifrån också ju. 

13. Var var du igår kväll?
I skolan............ 

14. Vad är du inte?
Snabb.

15. En sak du önskar dig?
Ett JOBB I KÖPENHAMN. Utan att behöva förnedringsprocessen i att gå runt med CV.

16. Var växte du upp?
Bodde först några år i Vasastan och sen i Nacka utanför Stockholm i kanske fem olika hus eftersom mina föräldrar även då var ambivalenta i om de skulle vara ihop eller ej. 

17. Det senaste du gjorde?
Satte på datorn. 

18. Dina kläder?
Svart klänning, glittrig tröja. Glitterfredag!!! En tradition jag återupptagit från när jag bodde i Parre. Himlans bra tradition.

19. Din tv?
Doesn't exist

20. Ditt/dina husdjur?
FAN jag tänkte på min kaninis igår senast. Hon var så söt!!!! Sen dog hon när vi var på semester. 

 

21. Din dator?
En macbook. 

22. Din bästa ägodel?
Min cykel! Den är mintgrön och gör att jag nästan flyger genom den här staden. 

23. Saknar någon?
Ja, jag saknar min familj jättemycket. Eller inte saknar, men längtar ihjäl mig. Åker ju hem på söndag, alltså i övermorgon!!!! 

24. Din bil?
Har ingen, och tror inte jag kommer skaffa någon. Har inte lust att ta körkort, tror inte det är min grej. Plus har en reaktionsförmåga på +2 sekunder från normalt så tror inte det är en höjdaridé. 

25. Något du inte har på dig?
Hatt? Eller va?

26. Favoritaffär?
NETTO <3333 Klædaffær (børjade skriva i morse, fortsætter nu i skolan så dærav fucked up bokstæver): hm Weekday kanske, eller brukar hamna dær før det ær ganska billigt o bra

27. Din sommar?
Var ganska ångestfylld faktiskt. Jobbade på kollo och var på Gotland och mådde rætt dåligt. Var på F12 ca en miljon gånger kændes det som med dessa två: 

28. Älskar någon?
Ja, ett par stycken

29. Favoritfärg?
Himmelsblå fast lite mørkare

30. När skrattade du senast?
Nu precis, nær Markus kom och bad mig spela fejk-keys på hans nummer ikvæll. Ska alltså stå och spela låtsaspiano till backtracks... Kommer kænna mig som en ækta electro queen 

31. När grät du senast?
I fredags nær jag kom innanfør dørren hos en fin person efter att ha blivit førføljd från tåget av ett gæng på fyra fulla mæn. Græt i sækert en halvtimme øver jævligheten i att man ska behøva gå med en man før att inte kænna sig hotad av andra mæn. Jævla førnedring. Tur att jag hænger med en som också svær øver jævligheten i det och som kliar mig på ryggen tills jag somnar.

/Johanna

Allmänt, Johanna | |
Upp
img{ border: 0px; }