tillbaka

Hej gänget. 
Har varit i Köpenhamn två dygn nu, och
-Haft grov separationsångest från min familj och min hemstad. Var inte alls beredd på det. När jag kramat min lillebror hejdå på stationen och tåget började rulla kände jag: PANIK. Kanske för det ogreppbara i att åka till en stad där ett annat språk pratas och man knappt känner en endaste och att inte ha något jobb eller riktning överhuvudtaget. Det slog mig så hårt och brutalt i ansiktet.
-Insett att det är rätt kul att inte ha en endaste krona till förfogande på kontot, men ändå behöva bli mätt. Man blir jävulskt uppfinningsrik faktiskt och utgångsdatum har aldrig haft mindre betydelse.
-Övat sång i stora salen i vår skola som nu är min gamla. 
-Uträttat diverse nödvändigheter jag åkte ner så här tidigt för, och druckit obligatoriskt lugna nerverna-vin med Lone och Frederik. 
-Skypeat med Aksel som befinner sig en kilometer ifrån första attentatplatsen i Paris. Wtfuckingfuck händer med världen, detta är så förvirrande
-Pratat i telefon med mamma, My och Alice och jävlar i mig de är kvinnorna i mitt liv alltså.
-Gått runt fett mycket naken i lägenheten. The perks of being gräsänka
-Tillåtit mig att tycka synd om mig själv och tittat på skräp-tv trots att det var mitt nyårslöfte att inte göra det. Sjukt konstigt löfte, man mår så BRA av Svenska Hollywoodfruar.
-Det är kolsvart ute. Jag längtar så mycket till våren. 
-Och till att Alice är hemma igen. Vilken dröm.
(sitter i badrummet och äter för att det inte finns några lampor i vår lägenhet) 
Nu ska jag ut till en lägenhet med massa uppstoppade djur och ha fredagsmys big times. Hoppas ni får en fin fredag. <3 
/Johanna 
 
Allmänt, Johanna | |
Upp
img{ border: 0px; }