om mens.

Hej gänget, här sitter jag och surar. Har mens. Minst sagt. 
Resultat av denna halvtrevliga företeelse de senaste dagarna: 
1. Den har fått mig att tänka mörka mörka tankar om min omgivning. T.ex. igår var vi hos mig moster för att fira hennes födelsedag och när de andra sjöng "ja må hon leva" för fulla muggar stod jag och blängde och tänkte "vad fan har någon någonsin gjort för att förtjäna presenter och uppmärksamhet just på FÖDELSEDAGEN? Vad innebär det egentligen?? Att trehundrasextiofem dagar har gått sen förra gången det hade gått trehundrasextiofem dagar sen förra gången osv till födseln. Det är ju förfan VANSINNE. Det vi håller på med." Och så var jag bara tyst.
Ett annat exempel var när min mamma och lillebror pratade om att de ska åka upp till fjällen över påsk för att åka skidor och jag igen satte mig på tvären för att jag tycker att det är GALENSKAP att åka norrut, och dessutom BETALA för detta. Så tog jag upp den klaustrofobiska känslan av tretusen lager kläder, kondensvatten mot fleecekrage och lite för små pjäxor. Och att åka in för att MYSA i en fjällstuga som egentligen inte är något annat än ett fjuttigt tak mellan slask och himmel, och att sen stoppa i apelsinkladdiga fingrar i blöta vantar. Det är aktivitet för vanvettiga personer!!!! Mamma och Måns såg ut som två molokna frågetecken och jag skämdes lite. 
2. Jag funderar på att bli reklamare, bara för att kunna göra en seriös mensskyddsreklamkampanj. De som är nu är ju skämtfilmer bara, och det är ju lite kul men det vore så bra med en riktig reklam! För folk med riktig mens! För såna som har mens som inte är BLÅ! Och luktar hallon! Och måste hållas hemlig!
3. Har sån grov jävla ångest. Den kryper runt och sätter sig överjävlaallt. Detta att känna sig som ett med marken en vecka per månad är så fucking jobbigt. Att inte kunna hantera nattbussen hem, att smsa alla tänkbara i telefonlistan för att vara lite mindre bottenlöst ledsen, att vakna med tryck över bröstet. 
4. Jag har såna menssmärtor och så mycket mens att det här verkligen inte ÄR hållbart. Vet inte hur det blivit såhär, det har kommit senaste halvåret. Om det är någon som har ett tips på hur man kan lindra det (något speciellt p-piller, husmorsknep, vad som helst) blir jag så tacksam. Tror att jag provat det mesta men har säkert missat något. 
5. Får flashbacks till tiden då jag bodde i Köpenhamn och gick till Netto för att upptäcka att Tampax var det enda som fanns till förfogande. Först skjuter man liksom upp en hylsa i fiffi. Sen tar man ut hylsan och upptäcker att den var fullständigt värdelös, eftersom tampongen sitter på halvstång och ändå måste skjutas upp med fingret. Där sitter man alltså med en blodig hylsa i ena handen, ett blodigt finger i andra och fattar ingenting. Efter två sekunder har det så kallade mensskyddet vittrat sönder där inne eftersom det är gjort av typ toapapper. Det är garanterat en man som satt dessa fullständigt usla mensskydd på marknaden. Jävla sjukt alltså.
6. Finnarna. 
 
Klart slut. 
/Johanna
 
 
Allmänt | |
#1 - - petronella :

hög igenkänningsfaktor! dåliga mensskydd borde straffas hårt.

#2 - - sara:

Gud känner exakt samma just nu. Dessutom har jag stora prov och massa uppsatser för tillfället men det enda jag vill är ligga i sängen och skita i allt och alla. Enda tipset är att proppa i sig choklad och hoppas att det går över snart. Lyssna på arg musik. puss hej hej

#3 - - Anonym:

Johanna! Menskopp gör livet SÅ mycket lättare i menshelvetesperioderna! Puss feel u /Paulina

#4 - - Fanny hj, en mensare :

Mmmmmhmmmm, känner med dig!! Finns på Apoteket ett piller som minskar (står typ; för kraftiga blödningar, vilket sällan känns så smickrande men dom funkar asbra!!) puss jojo

#5 - - Anonym:

QLAIRA! Blödde så mycket och länge att jag trodde att apokalypsen börjat i min livmoder + hade strålande smärtor uppåt och nedåt. Nu: äter ett litet litet piller varje dag och det kommer några små små droppar och det gör inte alls lika ont. Lite ont, men inte lika intensivt. Dessutom är det lite mer naturliga hormoner i dem så det som följer med kisset är inte dåligt för naturen (med reservation för missuppfattning). Det är mitt tips för jag är nöjd med dem:))

#6 - - anna :

Mmm glömde kanske säga också att qlaira är ett p-piller. Haj!

Upp
img{ border: 0px; }