tisdadadagagag

Nu när vi har sagt hejdå till en del grejer finns det ju nya saker att säga hej till, här är några av mina:
 
- dansen och träningen! jäklar vad jag ser fram emot det
- att försöka trivas i rutiner och inte få klaustrofobi av dem 
- en cykelhjälm
- att säga JA hela tiden bara ja ja ja/bli en fet initativtagare
- lära mig teckenspråk när jag inte kan sova
- bli bad ass på Danska, våga prata!
- universitetet 
- våga prata mer om panikångest
- komma ihåg att "demoner inte trivs i frisk luft"
- fortsätta att skrivaskrivaksriva 
- att våga ställa mig ännu mer på scen/visa upp sånt som jag har gjort än förra året
- komma in i blogg-gemet
- gå loss på Tinder (på ett rimligt vis) 
- bildas! låta mig grotta ner mig i saker 
- bli politiskt aktiv 
- sy och sticka mer
- dra ned på nikotinet (äh men det är bara en petitess)
 
 
Här kommer min första dagens outfit:
En skjorta/klänning från Hope och byxor från Second hand tjoho. Och så ska jag givetvis ha knästrumpor i ull pga snö och kallt här. 
Detta är i alla fall jag när jag ska luncha med min pappa, äta middag hemma hos Bettan och dricka öl. 
Hej! 
/Alice
Alice, Allmänt | |
#1 - - Johanna Frostling:

Men tja kom tillbaka så jag kan låna de där braxlorna va

#2 - - Amanda:

Wow . En fråga.. eller två. Hur är man rimlig på tider? Har försökt, men vad och hur jag än gör i såna sammanhang så känner jag mig ASorimlig och blir jätteavtänd på mig själv. Och så undrar jag va du skriver? (Utöver blogg) Skrivder du på nåt eget projekt eller är det musikn du syftar på? <3

Svar: 1. hehe, vilken rimlig fråga ändå. jag tänker lite att på Tinder ges man friheten att "cyberlajva", att kunna vara ärligare och mer rakt på när man känner att "nej detta är jag inte intresserad av" så kan man göra det väldigt odramatiskt och samma sak gäller när man vill bjuda ut någon på dejt. så kan bara man göra det! och får man ett nej så är det bara att falla tillbaka på att personen faktiskt inte vet vem du är. det är bara så himla roligt och lite knäppt, men ett så bra sätt att bara träffa människor på. tips: avdramatisera!! säg typ: det här har jag aldrig gjort innan, hur gör man på en tinder-dejt? påpeka det orimliga i att ha träffats via en app, så brukar allt gå bra. och så behöver ordet "dejt" absolut inte inkluderas. det här blev en lång utläggning men jag tror verkligen på att man ges en helt annan frihet än kanske i verkliga livet, och det kan vara både megaspännande och ashett! 2. det är inte jag i den här duon som håller på med musik, även om vi och jag har skrivit ett par låtar. det jag skriver på riktigt är "korta berättelser i diktform" (min alldeles egna påhittade genre!). jag har den här hösten suttit och skrivit skrivit skrivit och försökt pussla ihop och hitta rätt i så många timmar eftersom att jag på Borups har fått utrymme till det, och faktiskt känt att jag har hittat lite rätt. jag jobbar bara emot mig själv och satte upp som mål att i februari ska jag ha ansökningsmaterial till ett par olika författarskolor. och det har jag nu!
3. pussar!
None None

#3 - - Amanda:

Men OK! det här är året då jag ska dejta. Thank you för tips o pepp. Kan ju bli hur fint och rimligt eller orimligt somhelst!
Magisk känsla att hitta rätt. Hejar på dig med skrivandet och allt allt allt. puss

#4 - - Signe:

Hej! hur vettiga är inte ni?
Krisar lite angående framtiden pga tar studenten till sommaren..
Har funderat mycket på London, att dra dit leva/jobba/ öla och har för mig att du hängde där innan?
Sen har jag kärat ner mig i köpenhamn och er skola verkar så fin och verkligen passa mig. (+ ett bra sätt att skaffa sig en liten umgängeskrets)

Så min(a) frågor är: Borde jag köra på London först, leva lite och se vad som händer? (kommer jag kunna spara något jag tjänar in i den staden pga den höga hyran?)
Eller söka in till Borups? (men känner mig lite mesig för att det är lite för nära hemma då jag bor i skåne och kan då vänta tills jag känner mig färdig med L..)

Ok, skit långt inlägg meeen åh vill ba ha någon som NU GÖR DU DE SÅ PUNKT. Vad skulle du gjort?

Ps.tack för bäst bloggy era tattos<33

Svar: Hej fina kära du!
Vi förstår helt och fullt vad du går i. Och ja, stämmer! Jag åkte till London i ca 8 månader efter att ha jobbat på förskola under sommaren.
Såhär: rekommenderar alla att dra dit pga utifrån egna erfarenheter kan jag säga att jag nog aldrig utvecklats så satans mycket som jag gjorde där. En tvingas att snabbt bli självständig i en så stor stad där allt är nytt, och man blir grym på engelska, gör sjuka nya roliga grejer med sjuka nya roliga människor osvosv.
MEN så är det samtidigt ett rätt hårt klimat, allting är dyrt, man jobbar sinnessjukt långa pass för minimilön och har en hyra som är tre gånger så dyr som i Sverige.
Så, du kan nog inte räkna med att spara pengar (om du inte hittar något flashigt jobb såklart), eller jag lyckades i alla fall inte spara en enda krona under min vistelse..
Men! Vafan! Man lär sig ofantligt mycket bara av att vara i en annan stad. Just nu, eftersom jag går kvar på Borups så rekommenderar jag verkligen den här skolan STARKT. Köpenhamn är liksom också en helt ny stad! Det är inte att stagnera bara för att det är 40 minuter från Lund liksom.
Svårt att säga, men på Borups skulle jag säga att det är enklare att få ett tryggt och fint sammanhang samtidigt som man håller på med kreativa grejer. Och det är så lyxigt.

Tror det bara är att slänga sig ut i något, flytta hem om det är för jobbigt, dra iväg igen och så om igen. Ungefär.
Du kommer inte att ångra något av vad du gör just nu. Kom ihåg det och lycka till!
KRAM
None None

Upp
img{ border: 0px; }