två julaftnar

Dagen före julafton tog jag och min bror varandra i handen och åkte till Gamla stan för att möta upp pappa och fira lilljul med honom. 
Han hade köpt hjärtformad pizza som vi åt för att ladda upp inför dagen som han hade planerat. 
 
Så satt vi lite vid brasan och delade ut julklappar. Jag och Måns ska få åka på varsin resa tillsammans med honom, de ska till Alperna och jag och pappa ska till New York i mars! 
 
Efter det gick vi till Djurgårdsfärjan. Här är min ena skapare. 

Och här är hans ena avkomma. 
 
Vi åkte till Skansen för att gå på julmarknad, men den var stängd (?). Spatserade i alla fall runt ett tag i stället och tittade på ledsna djur. 

Hejhejhej

Sen gick vi över till Djurgårdsbron i fint ljus för att se A Christmas Carol på Maximteatern.

Efter det gick vi hem till far för att äta middag. Till min stora glädje skulle vi inte äta femtio nyanser av kött, utan typ det godaste som finns dvs hummer, havskräftor, räkor och ostar. Plus bubbel. Mmm DOG

Här är jag och en kompis

Efter middagen tittade vi på Pippis jul och i samma veva blev julbocken Borat satt till världen! Byggd från grunden av tre händiga personer som ni kanske ser. Efter det kramade vi pappa hejdå och åkte tillbaka till mor för att sova. 

För dagen därpå var det ju julafton! Den skulle firas i Stocksund hos min moster med familj. 
 
Och allt var ganska mycket som vanligt förutom att inte pappa var där. Åt julbord med alldeles för mycket kött, tittade på Kalla Anka och blablabla. Tror ni fattar på ett ungefär 
 
Här är min fina mamma. 

Min mormor som pratar avskavd norrländska och jättejättelångsamt och är omtänksammast på jorden.

Så tände vi tomebloss vilket är typ världens bästa grej?? Ska från och med nu alltid ta med tomtebloss på kalas. 

Lite soffhäng 

Å så öppnades det paket. Jag fick t.ex en massa Mon Amie-porslin, så himla najs cause I löv it 
Avslutar detta lite hackiga inlägg med en bild på mig och morfar. Han är en av mina absoluta favoritpersoner trots att han ibland är brutalt ärlig och till exempel reagerar på min tatuering med att säga "fyfan vad fult, där rök det arvet". 
 
Nu är den här julen över och det känns faktiskt väldigt skönt. 
/Johanna
Allmänt, Johanna | |
#1 - - Saga:

Oj vilken väldigt söt bror du har mvh sextonåring som precis fick ny crush

Upp
img{ border: 0px; }