januari-mars 2014

Eftersom jag inte har bloggat särskilt mycket det senaste året har jag inget direkt arkiv att gå igenom. Därför blir den här sammanfattningen lite av ett kalhygge men det är väl också ungefär vad man kan förvänta sig av den här årstiden. Kanske hände det inte så mycket mer än nedanstående. 
 
Januari:
 
Året började i Tanzania tillsammans med min familj. Vi åkte runt i landet med ett litet flygplan, badade på kritvita stränder på Zanzibar, var på safari och träffade fantastiska människor. 
 
När jag kom hem var jag arbetslös, gräsänka då min dåvarande pojkvän precis hade åkt till Brasilien för att vara borta i två månader och kände mig väldigt ensam. Skrev: 

"Idag har jag stirrat. Jag kan stirra i timmar. Bli ett med kylskåpets surrande och stirra så länge att ögonen tåras och ljuden suddas ihop.
För jag har ingenting att göra. Absolut ingenting. Det här livet är så lite jag. Vill ligga under ett täcke. Vill jobba. Vill resa. Vill ligga i en säng och stirra."
Sparade ut min lugg också, efter 19 år av nästan konstant luggbärande. Efter ett litet tag fick jag i alla fall jobb på en skola för autistiska och utvecklingsstörda barn och ungdomar och var så himla glad över det. 

Februari

Men även om det jobbet var fantastiskt på många sätt var det också väldigt deppigt att behöva tvinga sig upp klockan sex i februari-mörkret och pulsa genom snön för att sen spendera dagarna i Orminge centrum i äckliga kläder. Var glad på jobbet men när jag kom hem låg jag bara i sängen för att jag var så trött. Har säkert 20 såna här bilder från den månaden, och knappt något annat. 

Skrev: 
"Är inne i ett ARG-moment. Vill skrika och kasta saker ashårt i en vägg och vara riktigt jävla elak mot någon. Typ kalla någon din lilla jävla fittunge och förminska hen som FAN. ARHAHRHHARHRHALRLALRL. Tror att det är cravings efter närhet. Har inte kramat någon annan än Meron på jag vet inte hur många veckor. Helt sjukt egentligen. Men vadå. Jag är ju ensam i den här fucking staden så det kanske inte är så konstigt." 
 
Jag såg i alla fall till att göra mysiga saker på helgerna. Hängde med mina Paris-bästisar Sara, Cissi och Max en hel helg, My var hemma från Lund vilket var bäst och vi firade att hon fyllde 20, hade middagar hemma hos mig och hängde massor med Ebba. 
 
I slutet av månaden åkte jag till London för att hälsa på Alice efter fyra månader isär. När hon mötte mig på stationen fattade jag inte hur vi hade klarat det, och vi sa att vi aldrig igen ska vara borta från varandra så länge. Minns att jag fick så mycket livsenergi av den här helgen. 
 
Mars

Stoffe kom hem från Brasilien och äntligen hade jag någon att somna bredvid igen. 

Fixade mysigt med ett olivträd i mitt rum och gick på Metromode-fest med Flora
 
Skrev:
"Kom hem för en stund sen. Har ätit mängder av micro-kladdkaka som jag hittade receptet till på baksidan av ett mjölkpaket. Hällde dessutom vispgrädde över som jag inte ens brydde mig om att vispa. Mår dvs inte tipp-topp."
Det var det enda jag skrev i mars. Ville bort så bokade en enkelbiljett till Paris första april och sa upp mig från jobbet. 
 
 
/Johanna
 
Allmänt, Johanna | |
Upp
img{ border: 0px; }