update

 
Hej från ett septembersoligt Uppsala! 
Den här veckan har varit att:
-Ta en väska, gå på ett tåg och åka till en stad jag aldrig varit i förut. Gå av på centralen och tänka jaha så detta är min nya hemstad. Gå tvärs över stan för att google maps säger det, leta upp humanistiska institutionen och hamna i en föreläsningssal med femtio nya ansikten och klasskamrater. 
-Sitta på bibliotek med nya kompisar och diskutera symbolik i de homeriska sångerna
-Slås av hur välbehövligt det här är, att få sitta i universitetsbyggnaden och anteckna intill kramp och känna mig uppfylld och utpumpad på samma gång
-Känna mig lite ensam, för det gör man i nya städer. Men också komma till insikten om att jag har gjort det här förut och att det kommer bli bra
-Dansa på nationer och köpa GT för det kostar bara 50 fucking spänn
-Somna asnära med en person som jag gillar 
-Hosta slem och ha en mycket amibivalent kroppstemperatur
-Somna till nollningsramsor som är i universitetsparken utanför
 
Nu vet ni lite om min tillvaro här. Jag är så himla nöjd över beslutet att det faktiskt var dags att sätta igång huvudet lite och ge en ny stad en chans. Känns bra. Hoppas ni har det fint också <3 
/Johanna
Allmänt | |
#1 - - ISA:

nationerna i Uppsala = livets bästa grej. typ. Var stammis på Norrlands <3

Upp
img{ border: 0px; }