Tisdagsgrejer:

- Jag och Judith har fått vad vi tror är Ringorm/svamp/oklart på kroppen. Vi smörjer i alla fall just nu in oss som galningar med antisvampkrämer och hoppas på det bästa.
- Vi har i alla fall (antagligen) inte vägglöss!
- Att vid 9års ålder var min högsta dröm att få mitt drömjobb efter skolan = bli exakt lika bra på fotboll som Hanna Ljungberg, och att till och med "sitta vid datorn och spela spel" var fetare än att få chans på någon jag tyckte om.

- Pengaångest, ca den värsta sortens ångest (lätt att säga just nu när det är vad jag har). 
- Jag går min sista vecka på Borups just nu och det är så himla dubbelt. Både skönt eftersom tiden är kommen, men också frustrerande, panikigt, ångestigt, ledset. Osv. Separationsångest helt enkelt. Det orkar jag inte prata mer om just nu. 
- Hemlängtan, att vilja sitta bredvid min syster på vår kökssoffa och prata i tusen timmar med mamma eller brottas med min lillebror, men att inte få. 
 
- Det har gått bra att inte ha Johanna nära mig hela tiden men nu räcker det faktiskt. 
- Lever efter mottot: "Jag ska sluta snusa, bara inte idag". 
- Att jag har hållit på med balsammetoden sen i somras (vilket är helt galet länge och kanske lite äckligt) men mitt hår har för första gången i mitt liv litelite volym (det hade jag i alla fall igår)(okej det syns kanske inte alls men ni får använda er fantasi): 
 
 
- Att jag kan ha en sån överjävlig ångest den första halvan av en dag och veta bombsäkert att den här känslan kommer aldrig någonsin att lämna min kropp, hyperventilera genom telefonen med mamma i andra änden som får gissa vad det är jag säger och jag vill bara teleportera mig till henne. Men att, känslan lämnar successivt kroppen och så kan man andas igen, senare dricka lite whisky runt köksbordet, gå på bio i pyjamas och fnittra lite åt svägningarna. 
- JAG ORKAR INTE HA MER ÅNGEST SÅ IDAG SKITER JAG I DET (vi säger att det är så det funkar).
- Jag och mina sambosar <3 gick på bio i pyjamas igårkväll och såg Whiplash.
 
 
- Malin bakar havrebaguetter så nu kan man äta bröd med smör och ost. JESUS.
- Jag tar sovmorgon just nu :) Och Juddan dansar runt i köket.
- Att jag är/vill vara så jäkla ärlig på den här bloggen.
- Jag hatar att Anna är på andra sidan jordklotet extra mycket när jag hittar gamla frånvarorapporter från högstadiet.
 Pussar och kramar! /Alice
Alice | |
#1 - - ISA:

åh, pyjamasbio. SÅ jäkla bra!!

Upp
img{ border: 0px; }