Prismor

Vänner!
Jag är tillbaka på skolan och får alltså hänga i Prismasalen igen:
 
Och sitta här och skriva, mittemot Christiansborg och med view över Frederiksholmskanalen:
 
Och hålla på och bara skapa grejor på bland annat mixed media. Detta är någonslags prisma med inspiration från kylskåpspoesi med mina egna texter: 
 
Och idag när jag cyklade hem såg Fuglekvarteren ut såhär: 
 
:O Och här är en bild på mig + Kph när vi precis flyttat hit mest för utfyllnad: 
 
 
Annat: 
- Älskar att vara tillbaka, bara kramas med alla gamla kompisar, visar nya kompisar hur saker och ting fungerar (= får känna mig som att jag har koll), springer runt barfota och får hålla på med allt jag gillar (igen)
- Skolan är fylld av nya ansikten (men såklart också några gamla) och det kändes helt knäppt och fel i början men jag tror att det här kommer att bli så himla bra och jag glädjer mig verkligen
- Att jag typ KAN danska? Är mäkta imponerad av mig själv
- Tråkigt bara att jag är totalt missförstådd igen av ca alla nya danskar och det är frustrerande pga jag vill ju bara kunna prata snabbt och högt och länge men det går ju inte just nu
- Tänker att det kommer!
- Här i Köpenhamn luktar det lite vår och det är ju alltid ett utav det bästa som händer på året
- Igår var vi på Fontänen och drack cosmopolitans<3
- Så idag är jag dödstrött och ska kolla på Fosterland nu.
 
 
Se det förresten. Jag har hulkat mig igenom de två första avsnitten, och tycker det är en stark och bra skildring av hur överjävlig orättvistan är. Speciellt just nu. Och den framställs fruktansvärt påtaglig i den här serien.
Vi måste ju bara bli medvetna om alla tusentals livsöden, de som har levt under krig i år och tvingast till att fly med fullkomligt livsfarliga sätt till Europa. Och därpå ta sig vidare genom att exempelvis hoppa ner från en bro för att förhoppningsvis landa på ett lastbilstak.
Och så finns det. rasism. 
Det är. Helt jävla fucking orimligt är vad det är.
Så när random tant från SD påstår sig ha tvingats fly Malmö pga "massinvandring" skakar jag av ilska och önskar jag hade fler knytnävar att slå in i väggen. 
Det är helt . jävla . fucking . orimligt . Och jag tänker att det får bara inte se ut såhär. 
Alice | |
#1 - - elina:

syster!! hur bra är du inte (?) + vill också leva/gå i skolan där. känns magiskt

och ja saknar dig redan

Svar: Nä åh jag saknar dig. Önskar du var här och skulle med på fredagsmiddag<3
None None

Upp
img{ border: 0px; }