en helg av fest i kubik

I fredags delade jag och Joh på en flarra bubbel (den meningen har fått vara med ett par gånger i den här bloggens historia känner jag...) och så drog vi till Ræv Bar (Tips! Ett hål i väggen på Rantzausgade med så mysig interiör och är ett grymt dejtställe pga opretto, bra musik, har en massa spel och det säljs bubbel i glas. Har dock bara öppet på helger) och mötte bland annat dessa för att dricka ræv-öl. Oj vilken lång mening. 
Så hörde vi att det var fest på Blue Velvet på Studiestraede, så vi cyklade obviously dit.
 
Det var en svinhäftig lokal och säkert jättekul fest and all, men av olika anledningar hamnade vi i en soffhörna i rökrummet och blev sittandes tills vi enades om att det var dags att cykla hem och käka pizza i sängen. 
På lördagen fick jag och Johanna vårt traditionsenliga lördagsstädryck, så med öppna fönster och februarisol in i lägenheten skrotade vi runt och lyssnade på Monica Z högt högt. På kvällen kom Judith förbi med kaffelikör och bubbel och så hade vi tremannafest. 
 
Senare mötte vi han där bakom. Markus! 
Och så var det dags för fyrmannafest i hans fantastiska lägenhet på Østerbro, med leksasdjur, ballonger, girglanger och lasersvärd överallt. 
 
Jag kände mig extra Dansk.
 
<3
Fick moderskänslor för en pingvin. 
 
Hjälp vad vacker. 
Tillslut höll jag på att kollapsa av all dans så när de andra drog till Culture Box fick jag Judiths nycklar, köpte falafel och åkte till Åboulevard. 
Och så blev det tillslut söndag och den spenderade vi här:
 
På världensbästa tak. Med världensbästa personer. 
Och det var den helgen!! /Alice
Alice | |
Upp
img{ border: 0px; }