det senaste

Ja, vi lever fortfarande! Men saker och ting är väl lite i upplösningstillstånd och då blir lätt både städning och bloggande bortprioriterat förstår ni. 
I alla fall, jag antar att ni är á jour med vad som har hänt i Köpenhamn under helgen, och jag vet inte riktigt hur jag ska skriva kring det, förutom det totalt uppenbara - att det är fruktansvärt. 
I söndagsmorse, samtidigt som vi (rätt på lyset) cyklade hem ifrån Köttbyn, sköts den man som är misstänkt för lördagens terrordåd ihjäl utanför sin bostad som bara är några få kvarter ifrån där vi bor. Det obehagliga i när vi dagen efter inser att det var en ren slump att vi inte cyklade Frederikssundsvej hem (som vi vanligtvis gör) och då hade hamnat mitt i skottlossningen. 
Så, efter helgens händelser har Köpenhamn varit rätt belägrat av poliser med stora vapen i ca alla hörn och cirkulerande helikoptrar i luften, men lugn och fin atmosfär. Jag och ett par vänner ifrån skolan gick till Synagogan på Krystalgade i måndags, där det var fullt av människor, blommor, tårar, kärlek och enighet mot fanatism och terror, och för tolerans och frihet. 
I vårt lilla liv så turas jag och Johanna just nu om att läsa Sara Stridsbergs "Beckomberga. Odé till min familj" samtidigt. Efter att jag läste "Drömfakulteten" som hon skrivit har jag varit lite tveksam till henne, jag diggade den helt enkelt inte, men denna är så mycket bättre! + så spännande att läsa om den här delen av svensk historia som man lite har gått miste om.
Och så tyckte jag extra mycket om det här för jag gillar ju Olof Palme extraextraextra mycket<3
 
Annat jag gör är att pyssla med mina texter typ 24/7, finna rätt ordningsföljd, korrekturläsa och få klart den himla ansökan.
 
Men idag tog jag paus och cyklade jag till Fisketorv för att handla virke.
 
Cyklade hem längs Islands Brygga som är så coolt pga futurism möter sekelskifte överallt, och för att det finns vatten såklart. Satte mig i solen och tänkte på när jag och mina vänner var här som 16åringar och drack öl på precis den här platsen. Och nu bor jag i den här staden?
 
Kom tillbaka till skolan och min lampa började äntligen att ta form! Förstår att det inte ser mycket ut för världen än osv.
 
När jag slutat mötte jag upp mina älsklingar på Kupolen för att dricka kaffe och snacka om vilka mönster vi tänker i bland annat. 
 
 
Det var väl TYP det. Nu längtar vi till helgen!
/Alice
Alice | |
#1 - - Lisa Sheila:

Kupolen verkar sååå mysigt!

#2 - - Alexandra:

Vart hittar man kupolen??? ser asmysigt ut !!

Svar: Kolla in här! http://domeofvisions.dk/dome-of-visions/Kram! /Alice
None None

Upp
img{ border: 0px; }