Tack&hej

Hej alla vänner! 
 
Sen sist vi hördes har jag:
- hunnit fira jul ett par till gånger i diverse släktkombinationer
- druckit medtaget bubbel inne på restaurangers toaletter
- hängt med många av mina allra finaste personer igen
- köpt typ tre polotröjor på mellandagsrean 
- dödsskedat med Johanna och blivit dödsskedad 
- livskrisat lite
- älskat att vara tillbaka i Stockholm
- saknat fina lilla livet i Köpenhamn också
Precis som det ska vara alltså. 
 
En annan sak hörrni, nu är det ju alldeles strax nyår som ni är medvetna om. Då tycker jag att ni ska
1. Lyssna på Hannah och Amandas senaste podcast "Livsmagi", tror jag att den heter.
2. Köp er en ny liten fin anteckningsbok som ni döper till "Hej och tack 2014" eller annat valfritt.
 
Här är min. 
3. Där skriver ni saker som ni vill säga adjö till (men också tacka) som funnits med under 2014, men som inte får plats/inte borde få plats/ni klarar er bättre utan under 2015. Exempelvis en relation, en vana, en klubb, en stad, ett tankesätt, ett p-piller osvosv. Ni förstår!
"Tack för att du varit med mig under det här året, men nu behöver jag säga hejdå till dig för att kunna säga hej till annat".
 
Det här låter som något ur Egoboost, men helt superallvarligt så tror jag att det här är ett himla bra sätt att göra sig själv lite mer mottaglig för det nya året om man har rensat ut lite grejer.
 
5. Lägg anteckningsboken i en låda uppe på vinden/bränn upp den/ät den/släng den från en bro (valfritt). Så har du fysiskt fått det ur systemet och är så jävla ready för 2015. 
 
Klart slut. 
/Alice
Alice | |
#1 - - Anna:

Amen BRA tips! Tack ska göra dirr!

#2 - - Hanna:

Bra jävla tips!

Upp
img{ border: 0px; }